FAQ

Na tej stronie znajdziesz często zadawane pytania i odpowiedzi dotyczące firmy Piątka przewozy.

 

  1. Jaki jest standard busów do Holandii lub do Niemiec?
    Oferujemy Państwu nowoczesne pojazdy najnowszych roczników o wysokim standardzie. Nasze busy są w pełni klimatyzowane, posiadają również ogrzewanie zainstalowane zarówno w przedniej jak i tylnej części. Wszystkie autokary posiadają systemy ABS, ESP oraz ASR oraz w wygodne fotele z podłokietnikami. Do dyspozycji każdego z pasażerów oddajemy również nowoczesne tablety nawiązujące połączenie z Internetem.
  2. Czy odbieramy pasażerów spod wskazanego adresu i dowozimy do indywidualnie podanego miejsca docelowego?
    Tak, zapewniamy przewozy typu door-tu-door.
  3. Kiedy należy dokonać rezerwacji?
    Można ją składać codziennie, od poniedziałku do niedzieli, w godzinach od 8:00 do 21:00, dzwoniąc pod jeden z naszych numerów telefonu. Zamówić bilety można również za pomocą formularza internetowego, który można znaleźć TUTAJ. Zakupu biletu należy dokonać najpóźniej na 24 godziny przed planowaną datą przejazdu.
  4. Czy wykupując bilet mam zagwarantowane miejsce siedzące?
    Tak. Warto dokonać rezerwacji odpowiednio wcześnie, tak by mieć pewność, iż będą wolne miejsca.
  5. W jakim czasie przed planowaną podróżą należy skontaktować się z Piątką w celu omówienia szczegółów?
    Najlepiej jest ustalić dokładny termin wyjazdu na co najmniej tydzień przed planowaną podróżą.
  6. Jak zapłacić za bilet?
    Opłat za busy do Niemiec lub do Holandii należy dokonać za pośrednictwem poczty, firmy kurierskiej lub banku. Umożliwiamy również wykupienie pozwolenia na przewóz bezpośrednio u naszego kierowcy.
  7. Czy mogą zdarzyć się zmiany terminów podróży?
    Tak, choć taka sytuacja występuje niezwykle rzadko. W takich przypadkach zawsze informujemy naszych klientów o wszystkich niedogodnościach.
  8. Czy należy odwołać wcześniej planowany wyjazd?
    Tak, ponieważ wtedy nie blokuje się miejsca dla innego klienta, zainteresowanego wyjazdem.
  9. Ile bagaży można ze sobą zabrać na jeden bilet?
    W cenę jednego biletu wliczone są maksymalnie dwie walizki, które łącznie nie przekroczą wagi 50kg. Dodatkowo można ze sobą zabrać bagaż podręczny do 5kg.
  10. Czy w trakcie podróży mogą zdarzyć się przesiadki?
    Staramy się planować podróże od drzwi do drzwi, które odbywają się w trybie ciągłym. Jednak czasami, ze względów logistycznych lub bezpieczeństwa, może zdarzyć się jedna przesiadka. Zawsze przekazujemy informacje o takiej ewentualności w dniu wyjazdu.
  11. Czy, i w jakich wypadkach, mogę zabrać więcej bagażu?
    Prosimy o zabieranie bagażu w przewidzianej przez nas ilości (dwie walizki nie przekraczające wagą 50kg oraz torba podręczna o maksymalnej wadze 5kg). Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania dodatkowych lub ponadgabarytowych walizek. Odstępstwa od tej zasady należy zgłaszać naszym konsultantom, którzy w razie potrzeby, pomogą znaleźć satysfakcjonujące klientów rozwiązanie.
  12. Co dzieje się z bagażem, którego zapomniano odebrać?
    Pozostawione walizki, o ile nie zawierają psujących się produktów, przechowujemy przez okres jednego miesiąca. Pobieramy za to dodatkową opłatę wynoszącą 2 EURO za każdy dzień. Jeśli bagaż nie zostanie odebrany w przeciągu trzydziestu dni, jego zawartość zostanie zlicytowana lub przekazana na inne cele.
  13. Czy dzieci poniżej 12 roku życia mogą podróżować same?
    Nie. dzieci do 12 roku życia nie mogą podróżować bez prawnego opiekuna.
  14. Czy dzieci powyżej 12 roku życia mogą podróżować same?
    Tak, dzieci które ukończyły 12 lat mogą podróżować busami firmy Piątka, jednak musi się to odbyć za zgodą prawnego opiekuna. W tym celu należy wypełnić wniosek dotyczący przewozu osób nieletnich. Więcej informacji w tej kwestii udzielą nasi konsultanci, z którymi można się skontaktować, dzwoniąc pod jeden z naszych numerów telefonu.
  15. Czy można zabrać ze sobą zwierzę?
    Niestety nie praktykujemy przewozu zwierząt.
  16. Jakie świadczenia przysługują w przypadku awarii busa na trasie Niemcy-Polska lub Holandia-Polska?
    Przerwanie jazdy spowodowane awarią autokaru, której nie można naprawić w krótkim czasie, zobowiązuje przewoźnika do dołożenia wszelkich starań, mających na celu zapewnienie innego środka transportu, dzięki któremu pasażerowie będą mogli kontynuować podróż.


Sprawdź najpopularniejsze wpisy: